Monday, September 1, 2014

Summer blouse from man's shirt


Siempre que me pongo esta blusa recibo algún cumplido, y nada más fácil! Se trata de una antigua camisa de hombre (de mi abuelo ;)). Cuando algún hombre de la familia piensa en deshacerse de una camisa intento echarle un vistazo, tienen tanta tela que se pueden hacer muchas cosas. De esta me quedé con la parte abotonada y rehice todo lo demás en base a una camiseta de tirantes básica que me gusta como me queda. En la etiqueta pone que la tela está fabricada en Japón, son unos cuadritos finitos muy bonitos.

Every time I wear this blouse I get a compliment, and it is so simple! It is an old man's shirt (from my grand pa ;)). When a man of my family is thinking about coming away some shirt I try to give it a look, they have so much fabric that you can do many things. From this one I kept the buttoned part and remade the rest of it based on a basic tank top whose fit I like. The label says that the fabric is from Japan, it is very fine small squares.







2 comments: